Som brobygger på Randers Statsskole bliver du en del af skolehverdagen, hvor du oplever vores flotte skole og fællesskabet. Du møder elever, lærere og studievejledere og du får kendskab til vores mange linjer og studieretninger.

En STX-uddannelse hos os giver dig:
• Viden inden for alle fagområder
• Adgang til samtlige videregående uddannelser
• Medbestemmelse og medansvar
• Fagligt og socialt fællesskab i og uden om fagene
• Tid til udvikling og afklaring

Hvert år afholder Randers Statsskole brobygningsforløb og introduktionskurser for 8.- 10. klasse. Forløbene er af én til to dages varighed. Tilmelding til brobygning foregår igennem din grundskole. Inden brobygningen begynder, vil du modtage et brev fra os med information om dit skema og andre praktiske ting. Du kan køre med bybus nr. 2A til Randers Statsskole. Den går lige til døren. Skolens brobygningskoordinator er uddannelseschef Christina Oehlenschläger Stoltze , der kan kontaktes på cs@randersstatsskole.dk eller du kan ringe til Christina på 8710 4235.

Velkommen på Randers Statsskole!

Kære brobygningselev og forældre

Vi glæder os til at vise dig gymnasiet og vores smukke skole fyldt med dejlige elever og dygtige lærere. Vi har tilrettelagt et særligt brobygningsforløb, der kan give dig et indblik i undervisningen på nogle af de fag og linjer, du kan vælge som elev på Randers Statsskole:

• Verdenslinjen
• Klassikerlinjen
• Statslinjen
• Sportslinjen
• Bæredygtighedslinjen
• Naturvidenskabslinjen
• Kunstlinjen
• Erhvervslinjen

Ud over undervisningen kommer du også til at møde én af skolens studievejledere, der kan fortælle om STX-uddannelsen på Randers Statsskole og besvare alle de spørgsmål, som du forhåbentlig har, ligesom du selvfølgelig også skal møde nogle af vores elever.
Skoledagen begynder kl. 8.30 og kan vare frem til klokken 14.00. Bus nr. 2A kører lige til døren. På første skoledag tager vi imod dig ved skolens hovedindgang (indgang fra Nyvangsvej) og serverer lidt morgenmad under velkomsten i skolens kantine. Her kan du i øvrigt købe mad i løbet af dagen, hvis du ikke selv har madpakke med.

Brobygningen er naturligvis kun et lille kig ind i hverdagen på Randers Statsskole, det almene gymnasium og den skoleform, som vi holder så meget af. Men hvis du følger os på Facebook og Instagram kan du få flere ’kig’, ligesom du naturligvis kan læse meget mere på vores hjemmeside.

Det praktiske:
Da du jo skal deltage aktivt i undervisningen, beder vi dig medbringe skriveredskaber og computer. Skal du have undervisning på Sportslinjen, beder vi dig medbringe idrætstøj. Hvis du skulle blive syg, vil vi gerne, at du kontakter skolens kontor på tlf. 86 41 08 44.

De bedste hilsner på vegne af Randers Statsskole
Uddannelseschef Christina Oehlenschläger Stoltze