Randers Statsskolens elevråd skriver:

Elevrådet på Randers Statsskole er for elever, der ønsker at gøre skole og skolemiljø bedre for både elever og ansatte. Vi arbejder hele tiden med relevante emner og diskussioner for at føre vores ideer ud i livet.

Visionen er at være elevernes talerør til skolens bestyrelse og ledelse og at være et af skolens mange ansigter udadtil.  Elevrådet har – fordi det har repræsentanter i mange af skolens forskellige udvalg – et tæt samarbejde med rektor Mogens Pold, den øvrige ledelse og lærerne.

Elevrådsbestyrelsen

Hvert nyt skoleår vælger elevrådet en elevrådsformand, næstformand, kasserer, referent og menig, der tilsammen udgør elevrådsbestyrelsen. I hver klasse vælges en repræsentant og en suppleant til elevrådet.

Skriv til elevrådet

Du kan skrive til skolens elevråd på elevraad@randersstatsskole.dk

Foto/Skolens elevrådsbestyrelse 2023/2024:
Øverst fra venstre: Næstforperson Ingeborg Margrethe Holmgaard Andersen, 2y, referent/sekretær Esther Therese Qvortrup Skov, 2b.
Midterst fra venstre: Menig Olivia Marquart, 2a, kasserer Amalie Haack Juhl, 3b.
Nederst fra venstre: Delt forpersonskab: Freja Clement Svejgaard, 3u, Julie Schacht Frøslee, 3z.

Jeg er med i elevrådet, fordi…

Esther Therese Qvortrup Skov: “Jeg er med I elevrådet, fordi jeg synes, det er fedt at have indflydelse på, hvad der sker på skolen og hyggeligt at være en del af.”

Ingeborg Margrethe Holmgaard Andersen: “Jeg er med i elevrådet, fordi det er givende at få lov til at repræsentere eleverne på skolen, og det er fedt at gøre en positiv forskel for mine medstuderende. Så er det desuden enormt spændende at arbejde tæt sammen med ledelsen, og man lærer skolen at kende bag facaden.”

Olivia Marquart: “Jeg er med i elevrådet, fordi jeg synes, det er en god mulighed for at repræsentere min medstuderende og for at have indflydelse på, hvad der sker på skolen. Derudover er det super fedt at have et tæt samarbejde med ledelsen.”

Julie Schacht Frøslee: “Jeg er med i elevrådet, da jeg synes, det er en god mulighed for at få indflydelse på, hvad der sker på skolen. Jeg synes også, at det er utroligt fedt at repræsentere skolen i et forpersonskab med min gode veninde og gøre en forskel for skolen. Derudover synes jeg, det er utroligt givende, at jeg som person, kan have indflydelse på, hvad der sker på skolen, samtidig med,  jeg kan inddrage skolens elever og være frontperson for eleverne”.

Vi henviser til Bekendtgørelse om elevråd ved institutioner for almengymnasial uddannelse, almen voksenuddannelse eller erhvervsrettet uddannelse samt private gymnasieskoler, studenterkurser og kurser til højere forberedelseseksamen § 16.

social-432495_1280-aspect-ratio-318-318