Er du i tvivl om, hvilken uddannelse du skal vælge, når du er færdig med gymnasiet?

Så kan du snakke med Mirjam Brunbjerg Bech, der kommer fra Studievalg Danmark, Center Østjylland og er studievalgsvejleder på Randers Statsskole.

Studievalg Danmark vejleder om alle videregående uddannelser i Danmark og kan hjælpe med at give dig overblik over dine muligheder.

Vejlederen fra Studievalg kommer på skolen i løbet af din tid på gymnasiet og fortæller bl.a. om optagelsesregler, uddannelsesvalg og ansøgning.

Du skal samtidig selv være aktiv i dit valg af uddannelse, så du kan træffe et kvalificeret valg fx ved at besøge videregående uddannelser, når de holder åbent hus.

Træffetid og personlig vejledning ved studie- og karrierevejleder Mirjam Brunbjerg Bech, mail mibb@studievalg.dk eller telefon 3333 2033.

Vejlederen fra Studievalg Danmark, Center Østjylland, har træffetid i mediateket to gange om måneden, hvor du kan få personlig vejledning.

Mere viden om videregående uddannelser

Uddannelsesguiden (er Undervisningsministeriets oversigt over uddannelser)

Adgangskortet (viser dig, hvilke uddannelser din studentereksamen giver adgang til)

Studentum.dk (er et overblik over videregående uddannelser)

Tidligere elev?

Også tidligere elever er velkomne til at kontakte studievalgsvejlederen.
Du kan også booke tid til en samtale enten på Randers Statsskole eller hos Studievalg på Randers Bibliotek  eller Dokk1 i Aarhus C.
Book tid – StudievalgDanmark