Se video om Naturvidenskabslinjen her

Link til video som beskriver naturvidenskabslinjen på Randers Statsskole

• Er du interesseret i teknologi eller vilde naturfænomener?
  • Drømmer du om at udforske atomernes mystiske verden og det fantastiske Univers?
  • Er du optaget af, hvordan vi kan bruge vores viden om kemiske reaktioner til at skabe nye løsninger?
  • Er du interesseret i bæredygtig energi?
  • Er det dig, der skal knække koden?

Studieretningerne

På Naturvidenskabslinjen er der tre studieretninger, som har naturvidenskab i centrum. På studieretningerne har du matematik på A-niveau i kombination med fysik og kemi på enten B- eller A-niveau.

På alle studieretninger arbejder vi med aktuelle problemstillinger såsom innovative energiløsninger, kræftbehandling med radioaktiv stråling og udvikling af lægemidler. Vi bliver i stand til at kunne forklare mange af de fænomener, som vi ser omkring os f.eks. nordlys, Månens faser og lysets natur og farve, og får indsigt i mange af de teknologier, som er vigtige i vores dagligdag som satellitter og sensorer. Og så fordyber vi os i nogle af de helt store spørgsmål; hvordan er Universet dannet? Er Universet uendeligt? Hvad består stof af og hvordan er det opbygget?

Vi arbejder både teoretisk og eksperimentelt, og besøger spændende virksomheder og relevante videregående uddannelsesinstitutioner.

Med Science-linjen har du det bredeste grundlag for en videregående naturvidenskabelig uddannelse. Den giver adgang til mere end 250 uddannelser inden for f.eks. science– og sundhedsuddannelser. Du kan blive ingeniør, læge, videnskabsjournalist, IT-ekspert, fysiker, kemiker, geolog, landmåler, arkitekt, jurist eller meget andet.

Måske er det dig, der skal designe fremtidens løsninger?

Nysgerrighed på Staten.

robot-aspect-ratio-318-318